EP zimný tt 1.miesto, ME zimný tt 5.miesto

04.02.2017 21:16

Úspešný vstup do sezóny 2017 vďaka vťazstvu na Európskom pohári v zimnom triatlone v Rumunskom Gradistei a 5.miestu na Majstrovstvách Európy v zimnom triatlone v Estónskom Otepaa.

Viac v rozhovore pre Bánovské noviny:

Kristína: "Zimnému triatlonu aj bežeckému lyžovaniu som sa venovala vždy len okrajovo, v rámci prípravy na leto. Štarty podujatí bývali v marci a to už mám veľa aktivít v klasickom triatlone. Kvôli klimatickým zmenám organizátori posunuli zimné triatlony na január a reprezentačný tréner ma presvedčil, aby som skúsila pár štartov. Boli z toho najlepšie historické slovenské výsledky v ženskej kategórii. Na Európsky pohár v zimnom triatlone na kratších objemoch 4km beh-7km cyklistika-6km bežky v Rumunskom Gradistei som cestovala s malou dušičkou. V ženskej elitnej kategórii nás bolo síce len 5, ale nechýbala bronzová z minuloročných ME Češka Grabmullerová ako aj dvojnásobná olympionička v bežeckom  lyžovaní, Rumunka Koncz. Na moje prekvapenie som zvíťazila a zaradila som sa medzi favoritky Majstrovstiev Európy konaných už o 6 dní v Estónskom Otepaa. Tam sa už žiaľ na mne prejavilo nekonečné cestovanie autom a hlavne prekonaná chrípka, ktorú som chytila od synčeka len týždeň pred Rumunskom. V nabitej konkurencii som si v Estónsku verila, nakoľko minuloročnú Majsterku Európy som dokázala zdolať v lete v kros duatlone a sadli mi aj trate. V Estónsku totiž paradoxne chýbali obvyklé slnečné mrazy okolo -20°C a namiesto toho trápila organizátorov hmla, mrholenie, plusové teploty a sneh sa zmenil na nebezpečný ľad. Vďaka tomu úplne zmenili cyklistickú trať a 70% viedlo po asfaltke, čo mne ako cestnej časovkárke veľmi vyhovovalo. Na tratiach 6km beh-14km cyklistika-8km bežky som stratila už v prvej,  mojej najsilnejšej disciplíne. Po behu som dlho figurovala na 4.pozícii, no na bežkách ma žiaľ ešte predstihla jedna ruská pretekárka, čím potvrdila dominanciu Ruska v zimnom triatlone. Majstom Európy sa stal Rus Adreev, v ženách Češka Erbenová. V TOP5 bolo v ženách a mužoch dokopy 5 ruských pretekárov. Ja som so svojou premiérou v zimnom triatlone spokojná a mám  motiváciu aj do ďalších sezón. Zimných triatlonov je ešte tento rok na programe dosť, no mňa čaká už 25.2 svetový pohár v dlhom duatlone v Powermane, takže zimný triatlon som už pre tento rok ukončila."