Ako sa preteká so Sáblikovou keď nemá na nohách korčule

26.07.2023 14:48

Spojené majstrovstvá Slovenska a Čiech v cyklistike sa konali tento rok v Slavkove pri Brne.

 

Po tretí krát v živote som sa zúčastnila Majstrákov v časovke jednotlivcov, no tento krát sa

 

nedá povedať že do tretice to najlepšie.

 

Môj prvý pokus bol v roku 2011 kedy som sa stala hrdou majiteľkou časovkárskeho

 

bicykla. Ako čistá podivínka-triatlonistka som sa medzi horskými cyklistkami, cyklistkami

 

a dráharkami pred štartom rozklusala a modlila aby som z vysokého pódia odštartovala, nie

 

spadla aj s chlapom čo drží pred štartom zadné koleso. Trať 20km pri Olomouci viedla do

 

nechutného stupáku a naspäť. V serpentínach sa mi skoro zaplietol vyschnutý jazyk a ́la

 

Fantozzi do špicov kolesa. Nechala som sa zmiasť súperkami, ktoré vodu na takú krátku

 

trať nepotrebujú. Štartu časovky predchádza kontrola geometrie bicykla, kde sa na mňa

 

rozhodcovia dívali z ktorej slivky som spadla na tak veľkom ráme a s tak blízko nastaveným

 

sedlom k stredu. Bike mi prestavili tak, že som s obtiažou dotiahla na prehadzovačky na

 

riadítkach. Dole serpentínami som uháňala krútiac pedálmi a až v cieli mi povedal vedúci

 

klubu a vedúci doprovodného vozidla (auto ide za pretekárom), že bol 100%-tne presvedčený,

 

že hodím tlamu (padnem), pretože točením pedálov a klopením do zákrut sa v dolnej polohe

 

moje pedále na milimetre približovali vozovke..škrt o cestu sa nestal a škrt cez rozpočet

 

som urobila slovenským cyklistkám tretím miestom. Hneď sa rozbehanie pred pretekom

 

nezdalo až také trápne Na štarte som prvý krát vzhiadla veľkú dámu rýchlokorčuľovania

 

Martinu Sáblikovú. Na 20km som vyfasovala nádielku 8 minút v jej doplnkovom športe,

 

cyklistike.. Zdesenie z vlastnej výkonnosti mi napravil až fakt, že Sábliková pomýšľala nad

 

OH v časovke.

 

Druhý časovkársky pokus v roku 2012 som sa cítila na časovke istejšie. Pretek sa konal

 

v Dubnici Nad Váhom a v doprovodnom vozidle už ma povzbudzoval okrem vedúceho

 

aj dnes už manžel Laci. Chvala Bohu že bol v aute aj na registrácii so mnou a mohla som

 

potom hodiť na neho môj famózny kiks, keď som si pozrela pred štartom profil a prevýšenie

 

trate ale už som zabudla zistiť počet kôl. Tento malý detajlík ma stál neskutočný trapas.

 

Štart z pódia som prežila, vodu som zase nemala lebo som nechcela byť jediná, bike znovu

 

prešiel kontrolou s odretými ušami a posunutým posedom. Pučím sa pučím, tachometer ako

 

vždy vypovedal službu. Nové diskové a lúčové koleso letia svetom, ja letím okolo dvoch

 

pretekárok, čo štartovali v minútových odstupoch predo mnou. Z doprovodného auta počujem

 

iba trúbenie a občasné výkriky. Otočka sa mi aj zdala byť nejako skoro, ale nevadí pučím sa

 

rýchlo cez tiahle stúpanie a zjazd do cieľa. Davy ľudí, to sa musí špurtovať. Pretnem cieľovú

 

pásku a vydýchavam. Rozhostilo sa nejaké podozrivé ticho, ktoré preruší až nejaký pán

 

ktorý ku mne dobehne a kričí: „Moja ešte jedno kolo!“ Ježiši to je hanba, vravím si a zase

 

dostávam bicykel do pochodu. V svaloch už nemám žiadnu silu, všetko som vypučila. Do

 

dnes nepochopím ako som mohla obsadiť opäť tretiu priečku medzi Slovenkami.

 

Tretí minuloštvrtkový pokus na MSR v časovke už som si dala záležať. Pol roka po pôrode

 

mi bolo jasné, že chyby už nebudú viesť k úspechu. Do Slavkova pri Brne sme prišli pomerne

 

v čas na rozjazdenie ale zase nám uzavreli trate a nestihla som si to prejsť. Vyzistila som

 

aspoň od všetkých čo oni na to a každý spomínal len jeden veľký kopec a tiahle stúpanie.

 

Rozklusanie som nechala iným a rozjazdila som sa prvý krát na trenažéri pri Nikuškovi

 

v kočíku. Vytiahla som svoj tajný tromf, vodu. Karty boli rozdané. Pre klub KCK Oslany som

 

veľmi chcela medajlu. Trochu ma desilo že mám najazdené len 1200km ale upokojovala som

 

sa, že kvalitne. Hneď po štarte sa trať vlnila a v dedine došlo k brutálnemu zjazdu. Odveká

 

pravda, že čo sa zozjazdí, treba vybicyklovať fungovala a strašných stupákov som narátala

 

3x viac ako som čakala pred štartom. Stále som si vravela, že keď sa chce tak sa musí dať.

 

Pučila som sa tak, že trať, divákov ani iné okolnosti si vôbec nepamatám. Iba vytúžený cieľ

 

a vypučené oči. Mala som pocit, že mi oči vypadnú z jamiek a že som jazdila na Centrifuge,

 

nie na bicykli. Ukázalo sa, že len tlačiť nestačí, je podstatné tlačiť do nôh . Teraz už aspoň

 

viem, že aj na bicykli môžem dôjsť k pocitu, že som skočila Bungee Jumping. Ten ma keď

 

som pred rokmi skočila na Štrbskom plese dosť vylakal. Vedome som sa nebála, ale pri

 

voľnom páde sa mi telo vydesilo tak, že som sa nemohla nadýchnuť. Z visu dole hlavou

 

som mala tiež vytlačené oči z jamiek. Kedže 6.miesto na MSR si za prilbu (klobúk) nedám,

 

aspoň ma teší, že už som nespravila nijaký kiks. Teda ak sa neráta za kiks ísť na MSR bez

 

poriadneho tréningu. To však môžem vždy zlepšiť. A ešte stále mám čo zlepšovať aj na

 

taktickej príprave. Na ďalší rok už prisahám si trať pred štartom prejdem. Sábliková po pauze

 

v pred olympijskom roku sa tento rok zjavila na bicykli Specialized. Jej povestný favorit už

 

asi zostal len na rozbicyklovanie. Znovu bola milá a usmiata. Po jej druhej olympiáde, kde

 

znovu ukázala všetkým (hlavne Holanďankám) ako sa korčuluje jej popularita v Čechách

 

veľmi narástla. Kamier a mikrofónov ju len tak-tak v cieli nerozdlávilo. Tiež ju ešte dnes isto

 

bolí ruka z toľkých autogramov. V mojom výročnom porovnaní časovkárskych síl sa môžem

 

tešiť z mešieho rozdielu, aj keď aj 4 minúty sú v časovke nekonečne dlhá doba. Nezostáva

 

mi iné len obdivovať jej výkony, držať jej palce na všetkých športoviskách a veriť že sa

 

raz priblížim aspoň jej časovkárskym výkonom, keďže kondične sme niečo ako Slon (v jej

 

prípade skôr žirafa ) a blcha..