zamrznutý Half Ironman Graz

11.05.2013 11:04

11.5.13 sme sa opäť postavili na štart Half Ironman Graz v Rocksee.
Moja tretia obhajoba titulu tento krát stroskotala na počasí. Už od
večera pršalo a napriek peknej predpovedi organizátorov začalo pršať
už pri raňajkách o 7.00.. Ženy sme mali štart o 9:15, muži 45min po
nás, takže sme aj mali čo robiť aby sme v studenom daždivom počasí
stihli napchať bicykle do depa. Už pred štartom som pochopila že pôjde
o prežitie tak som si pekne nachystala ponožky a po rokoch som znovu
skúsila behať depom v tretrách. Nápad to bol prelomový, ale keďže sa
predpoveď "ustálenie zrážok po 11.00" nekonala, bola som aj tak hneď
premočená. Laci zvolil alternatívu bikovania na boso a množstvo
odvážlivcov skúšalo šťastie len v dresoch bez šušťáčky. Predpoveď
uvádzala príjemných 18stupňov ale nakoniec mala toľko len voda.
Plávala som svoju klasiku a vynorila som sa za 30:15 na krásnom 15stom
mieste. Minulý rok to bolo 12-ste takže plaveckú formu zjavne
stupňujem. Najhoršiemu plavcovi som predsa len nadelila necelé
3minúty..škoda len že bol vekom 65plus:-) Moje snaženie v daždi
zlyhalo už na 15km kde som s hrôzou prišla na to, že sa zmrznutými
rukami neudržím riadítok. Rozhodla som sa pre záchranu a usporiadateľ
mi ukázal najkratšiu cestu späť do depa cez kopčisko z ktorého liali
potoky vody. V zjazde som sa ledva uhla srne a priemerkou 39 som sa
dohnala do depa. Cez kopec som si ušetrila 10km a zjavila som sa opäť
na trati, takže som sa šibnutím čarovného prútika dostala na prvé
miesto a tam som elegantne vzdala preteky. Kto by chcel vedieť fajn
skratku do ďalších ročníkov, vie kde ma nájsť:-) Za mnou vzdala
minimálne štvrtina štartovného poľa. Cyklistika sa zmenila na
vyraďovacie preteky A´la Fantozzi. Keď som na aute hľadala Laca aby
som mu dala bundu, videla som v tvárach pretekárov všetko (hlavne
sople) len nie nadšenie.. Laci nemal toľko vzdávacieho šťastia ako ja,
aby sa rozmrazoval hodinu v sprche, takže sa musel rozmraziť behom.
Predchádzala tomu 5 minútová snaha prezuť si skrehnuté nohy
skrehnutými prstami. Prilbu si v ten deň nerozopol sám asi nikto..
Záverečných 21km muselo viesť zmenenou traťou lebo z veľa snehu je
toho roku okolo Rocksee veľa vody a klasická bežecké cesta je pod
vodou. Laci zabehol osobák 1:22 a odmenou mu bola večerná sauna.
Tešíme sa na ďalšie zážitky z pretekov..K.